Rabu, 20 Julai 2011

Petua memutihkan kulit muka

      Macam biasa, kita straight to the point senang cerita. Korang pun faham-fahamlah. Petuanya ialah........

1. Gunakan gel daun lidah buaya. Lumurkan 2 kali sehari. Setelah kering, bersihkan dengan air suam.

2. Parutkan lobak. pastu campur dengan telur kuning & air limau nipis. Sebatikan dan tempek pada muka selama setengah setengah jam atau lebih, basuh muka dengan air bersih.

3. Ambil sebatangdiparut isi dalamnya. campur dengan 1/2 biji limau nipis bersama bedak sejuk dipakai di muka tiap-tiap malam. Pakai sebagai masker hingga kering kemudian cuci dengan air bersih. Insyaallah kulit akan jadi putih + jerawat pun hilang.

4. Ambil setengah cawan susu tepung dan campurkan dengan 2 setengah sudu teh air bersih. Gaul hingga sebati. Pupurkan ke muka seperti mask selama lebih kurang 10 minit. Kemudian bilas dengan air bersih. Lakukan 2-3 kali seminggu. Insyaallah, wajah akan tampak lebih bersih, putih dan cerah.

5. Ambil sebiji ubi kentang yang telah dikupas kulitnya. Cuci bersih, potong kecil-kecil dan kisar halus. Campurkan dengan sedikit susu tepung dan gaul untuk dijadikan masker. Pupurkan ke wajah 2 kali sehari; pagi dan malam selama 10 - 15 minit. Bilas dengan air suam patu air sejuk. Lakukan 2 kali seminggu.

vespa: hamba tak adalah putih sangat. keh keh keh.

Tiada ulasan: