Jumaat, 16 September 2011

Tips untuk budak PMR cam jiran aku

            Aku tahu budak PMR sekarang ni mesti tengah belajar non-stop kan? Tak payahlah bagi tekanan sangat kat palaotak korang. Belajar tu biar rilek macam yang kawan aku buat. Dalam kelas dia mesti tumpu punyalah apa yang cikgu ajar sebab tu walaupun malam sebelum exam dia hentam main psp sampai tengah malam pun, result dia tetap skor punyalah. Ni ada sikit tips dari kawan aku tadi:

1. Korang belajarlah dengan keadaan yang tenang sebab otak yang tenang tu boleh terima macam- macam ilmu yang kau nak.

2. Kau mesti dalam erti katanya kau wajib sangat- sangat hormat mak bapak korang, pastu mintak restu diorang. Kalau kau belajar teruk camna sekalipun, tapi tak hormat diorang, aku rasa korang dah dapat hint dah result korang macam mana.

3. Kau mestilah tumpu gila-gila apa yang cikgu kau cakap dalam kelas walaupun dia cuma cerita pasal cekodok dia yang tak jadi. Eh, ye ke? Sebab ilmu dalam kelas ada 85%, pastu yang lagi 15% touch up sikit-sikitlah.

4. Pastu, kau tawakkallah banyak- banyak. Ngeee...

Kalau nak tips lagi,kau bolah lawat link ni:

http://www.churpchurp.com/bos-besar/share/TutorTVPMR1

HAMBA: Kau janganlah sesekali buat bunyi tikus masa tengah exam, kalau pemeriksa dapat tangkap, masak kau. Tapi, kalau kau nak buat jugak, pastikan pemeriksa tu takde belakang kau. Kalau tak, kau paham jelah.... . Hehehe.

Tiada ulasan: